Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2018 Groots kweek Sour D. & Blueberry

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Komt al meer kleur in. Minimale voeding + aangezuurd water. Ik laat ze maar eens flink groeien en wellicht na de.vijfde node eens toppen in deze potjes.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Ze beginnen nu echt goed op te komen. Ze zijn weer lekker groen en stralen alsof ze gelukkig zijn.

Goed gedaan joh.

hoelang ga je ze nog voorgroeien denk je? Zoals ze nu gaan zou ik zeggen nog 2 weken ofzo?

Ik dacht echt dat deze plantjes ter dode veroordeeld waren. Mijn complimenten

Comment

This gallery has 2 photos.

Comment

Log: alle zes getopt

Comment

Die rechts boven lijkt niet blij.

goeie dat je ze getopt hebt

Comment

• groot
              groot commented
              Editing a comment
              Die was enorm gaan strekken. Bij verpotten naar 11liter gaat die vooralsnog de kliko in.

Ik zou ze maar gaan overpotten.
            Ik denk dat ze te droog staan, of dat de pot volgeworteld zit.
            Meteen een goed moment om te checken of de wortelkluit te droog is, of dat je gewoon goed bezig bent.

Eigenlijk het liefst naar 16-18L maar als je 11L hebt dan is dat het.
            De grond eerst inwateren, dan de potten vullen en overpotten.
            Dan kun je ook weer een weekje met voeding stoppen.

Als ze dan beginnen aan te slaan op de plaats waar je getopt hebt kan de schakelaar evt. om.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ jouw post even gemist.

Afgelopen weekend inderdaad naar 11liter potten gezet. Kluit was in die korte tijd mooi gevormd en droog. Heb deze ronde zuinig met water en voeding gedaan.

Heb het inwateren per pot gedaan met ca. 100ml. Alleen heb ik kraanwater gebruikt.. voeding opname is daardoor even gestopt denk ik. Enkele bladeren geven dit aan denk ik .Dus begonnen met aangezuurd water en ook met voeding om tekorten aan te vullen. Welliswaar een minimale hoeveelheid van 1ml/liter en om de dag maar iets te vroeg en iets teveel water. Dacht het te moeten compenseren. Vandaag ook iets meer voeding vanwege deze tekorten. Gaat niet helemaal lekker ondanks dat ik beter voorbereid was. Maar ze leven nog en lijken ook te groeien.

Lamp staat op ongeveer 50cm.

Plaatje is van direct na overpotten maar inmiddels enkele dagen verder. Had kleine scrog rekjes per plant echter nog niet ideaal.

Even een paar dagen aanzien en dan bij ongeveer 40dagen groei naar 12/12.

Dank voor het meelezen/medeleven

Groot

Comment

Schiet nu lekker rap op, ondanks het ongemakkelijke begin lijken ze de schade alsnog in te halen. Ik heb door een beetje in de stengels te knijpen de rem proberen te zetten zodat de toppen beter door het bladerdek gaan steken.

Het weekend wil ik ze omzetten naar 12/12 en het oude scroggrek plaatsen. Omdat ik verwacht dat de BB eerder klaar is dan de SD heb ik de BB vooraan staan.

Drogen van de BB gaat dan in een apart tentje. Laatste weken staan de SD ongunstig onder de vier COBS.

Groet
                Groot

Comment

Scrog rek erin en op 12/12 zijn we net wel net niet klaar voor de wintersport. Blaadjes aan de onderzijde weggehaald en klaar voor de herfst.

Comment

Eens kijken hoe lang ze nog gaan groeien na de omschakeling.

Op naar de volgende fase

Comment

Heyy groot !!

Ik heb mijne zetel ook in jou richting gedraaid , en ga dit kweekverslag ook mee opvolgen !!

Dit gaat een mooi teeltje worden !!

Ik heb ook op 40 dagen overgeschakeld naar 12/12 en dat was volgens velen een week te laat
                      en zijn mijn planten ook nog effe goed in de strek gegaan , met als gevolg dat ze wel heel groot
                      zijn geworden , ook al zie ik niet dat dat een probleem zou zijn !!

Is wel spijtig dat je uw mooi gefabriceerde scroggrekjes niet gaat plaatsen !?i

Nog iets ? Die buisjes die in de linker voor hoek staan , wat is daar de bedoeling van ??

En in verband met dat drogen !!

Welk formaat van tentje gebruik je daar voor ?
                      En moet daar dan ook een afzuiging in hangen ??

In mijn geval , heb ik ook het gevoel dat ik niet alles ineens kan oogsten !!
                      En ik was van plan om alles in mijn kast te drogen te hangen aan men scroggnet !

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Scrognet drogen werkt prima.
                        Bij doorgroei heb je kans dat ook boven het net blad gaat afvallen en dat je minder topvorming krijgt, verspilde energie en tijd dus.

Welkom Remco, die buisjes heb ik er even ingelaten. Dacht even hier water door te gaan geven. Maar dit doe ik met een grote injectie spuit direct in de aarde. Scrogrekjes zaten strak tegen elkaar aan en op verschillende hoogte, dat kan mijn brein niet aan . Wel balen omdat het hele idee van die aparte scrogrekjes is dat ik de planten apart kan oogsten, volgende keer direct bij vullen van de potten plaatsen. Tentje heb ik nog niet maar dat wordt een kleintje van 60x60xca. 150cm. Aan de achterkant van mijn kast heb ik een flens gemaakt en daar wil ik het mijn droogtentje op aansluiten. Vorige kweek heb ik ook gedroogd op mijn scrognet, wel heb ik voor de kleine toppen een aardappel netje extra op het net gelegd.

Als het nog drie keer strekt dan heb ik nog ruimte, maar ik wil zoveel mogelijk terugbinden op het net. dan blijven de twee mooi op gelijke hoogte.

Groet,
                      Groot

Comment

• Remco
                        Remco commented
                        Editing a comment
                        Ik vindt niet direct de foto terug , ga nog wat beter moeten zoeken , maar als ik de foto vind post ik het wel bij mijn kweekverslag morgen met den uitleg !!

• groot
                        groot commented
                        Editing a comment
                        Die extra inlaat zit hoger in de kast achter een flens. Goeie tip hangen IPV leggen, heb veel gedraaid om platte zijden te voorkomen.

• Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Hangen is, dacht ik, toch vrij logisch!!!

Hey groot

Comment

Vluggejapie leuk en welkom. Volgens mij bleek het achteraf een vergroeide stengel te zijn . Jep zware start.... rockchicks denk ik. We gaan een kijken hoe het gaat. Thx

Comment

Heb de foto gevonden !!
                          T'was Effe zoeken !?i

droog rek.jpg

Scroggnet de hoogte in en alles er onder aan hangen !

Kort tegen de afzuiging , en bijna geen geurhinder !!!

En zijn snel klaar om verder in de welpotten te curen !!

Dat is me verteld en dat werkte perfect !?i

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• groot
                            groot commented
                            Editing a comment
                            Nice, dat ga ik zeker overnemen. Morgenavond toch maar proberen de kleine scrogrekjes te plaatsen. Kan ik beter de hoogte verschillen controleren.

• Remco
                            Remco commented
                            Editing a comment
                            Zou ik ook doen als je de mogelijkheid hebt om met die prachtige scrogrekjes te werken
                            kun je er wel wat meer tijd insteken , en zoveel tijd kost het niet he het gaat over 4 planten !!

Of je moest aan de andere kant van de kamer ook nog een mega plantage hebben staan
                        Bezig...
                        X